utorak, 27. prosinca 2011.

Facebook i online oglašavanje

Kako je Google postao sinonim za internet premda se u Hrvatskoj može isto reći i za Facebook i online oglašavanje, a Facebook sa 800 milijuna korisnika najveća društvena mreža na svijetu, nije teško shvatiti zašto sam odlučio suprotstaviti oglašavanje upravo putem ova dva diva. Nažalost uspoređivati oglašavanje na Googleu i Facebooku nije lako. Google je internet tražilica koju ljudi između ostalog koriste i za pretraživanje oglasa i ponuda, dok je Facebook društvena mreža na kojoj se korisnici žele družiti sa obitelji i prijateljima a ne primati razne ponude. Zbog toga imaju i različiti pristup oglašavanju sa kojima dolaze mnoge prednosti i mane na obje strane. Idealno bi bilo plasiranje oglasa i na Googleu i na Facebooku. Ali što ako ne možete? Imate limitirana financijska sredstva ili ste ograničeni sa vremenom a morate se odlučiti samo za jednu od ove dvije opcije? Kada kreirate kampanju sa oglasima putem AdWordsa oslanjate se na ključne riječi. Putem njih usmjeravate vaš oglas i sredstva za oglašavanje prema ljudima koji su vam bitni i traže ono što imate za ponuditi, a zaobilazite one koje vaša ponuda ne bi interesirala. To je idealno ako osoba traži “Apartman u Zadru” a vaše ključne riječi i oglas to i nude. Problem sa ključnim riječima je taj što moraju biti usko vezane za sadržaj oglasa i za web stranicu koju povezujete sa tim oglasom. Ako Google smatra da to nije slučaj cijena prikazivanja vašeg oglasa po ključnim riječima će biti veća u odnosu na oglase koji prate tu uputu a i manje će puta biti prikazan u odnosu na njih. Da biste to izbjegnuli a ipak prikazali oglas za druge pojmove pretraga potrebno je kreirati nove ciljane oglase samo za te pretrage, kreirati posebne landing stranice i ponavljati ovaj proces dok niste pokrili sve željene upite. Odmah vam je jasno zašto za taj posao postoje profesionalne tvrtke koje to sve vode za vas. Facebook ima drugačije rješenje ovog problema – ponudio je interese svojih korisnika na dražbu oglašivačima. Nema ključnih riječi već se umjesto njih upisuju interesi i sve osobe sa navedenim interesom će vidjeti oglas. Uz to postoji puno više opcija oko same demografije korisnika koji će vidjeti reklamu od kojih će iznajmljivači imati posebno veliku korist. Iako bi bilo dobro da i ovdje napravite nekoliko verzija oglasa kojeg ćete gurati posebnim interesima i demografijama to nije nužno i zbog toga vaš oglas može biti brzo i jednostavno spreman za distribuciju.

Nema komentara:

Objavi komentar